Tips & Tricks
Lokal SEO for større online synlighed
Lokal SEO handler om at øge din virksomheds online tilstedeværelse i den region eller by, den ligger i. Disse tips er til dem, der enten har en fysisk butik eller en eller anden form for kontakt med lokale kunder i det virkelige liv. Målet er at fremstå tydeligt i Googles søge- og kortresultater, når folk søger i din by.
Optimer din Google Business-profil
Tjek, at du har tilføjet din virksomhed til Google Business-profilen. Din profil her vil i sidste ende blive vist i Googles søge- og kortresultater. Tilføj fotos, anmeldelser, åbningstider og hvilke produkter/services du tilbyder til din fortegnelse.
Virksomhedens kataloger
Hvis du er med i lokale onlinekataloger, byguider og sider, der promoverer virksomheder, som f.eks. dette katalog fra København Gode restauranter eller Dinnerbooking, vil det hjælpe med at øge synligheden, ikke kun i disse kataloger, men også i Googles søgeresultater.
Anmeldelser
De fleste mennesker læser anmeldelser på nettet, før de foretager et køb. Ud over at indsamle anmeldelser på Google vil det være godt for potentielle kunder at få vist anmeldelser på sider som Yelp, TripAdvisor og Trustpilot, og det vil have en positiv indvirkning på din lokale SEO. Gør det nemt for dine kunder at anmelde din virksomhed ved at give dem hurtige links til anmeldelsesplatforme.